Útmutató a vérfarkasléthez
Emma Blackread 2006.03.29. 20:57
Egy ótmutató, ami segít neked kiigazodni a bolyhosok világában. Minden szőrös holdimádónak szeretettel ajánlom :)
Útmutató a vérfarkasléthez
Hogyan váljunk vérfarkassá?
A vérfarkassá válás legkevésbé fájdalmas módja az, ha rossz szérumot kapunk. Ha félsz a tűktől, persze egy farkasalakban lévő likantróp jóvoltából is elkaphatod a kórt. Az alakváltók emberi formában nem fertőzőek, és a likantrópok nem minden fajtája egyformán fertőző. Egy vérleopárd például fel is apríthat, és vígan (?) élsz tovább, ám ha egy vérfarkas karma megkarcol, bundát növesztesz. A likantrópok közül egyik sem olyan fertőző, mint a farkas és a patkány. A macskafélék családjába tartozó alakváltók a legkevésbé fertőzőek. Senki nem tudja miért, ez van és kész.
Alakváltás
Ha megfertőződtél likantrópiával, gyakran csak hetek múlva (szóval a következő teliholdkor) kerül sor az első alakváltásra. Ez meglehetősen vadul történik, és emlékezetkiesés is tapasztalható. Az első pár teliholdból gyakorlatilag nem fogsz emlékezni semmire, ám ez csak ideiglenes állapot.
Képes leszel kontrollálni az átváltozást a következő teliholdig. Minél erősebb vagy, annál jobban az irányításod alatt tudod tartani az átalakulást. Minél közelebb van a telihold időszaka, annál nehezebben tudod kordában tartani a benned élő szörnyet. Általában 8-10 órányit maradsz farkasalakban, aztán összeesel és visszaváltozol emberi formába. Sok energiába kerül korábban alakot váltani.
Előnyök, extra képességek, hátrányok
Az erőd és a gyorsaságod jóval meg fog növekedni, nehéz lesz megölni téged, hiszen gyorsabban fogsz gyógyulni. Bár egyes esetekben sebeid után - ha nem részesülsz szakszerű orvosi ellátásban - hegek maradhatnak. A legtöbb sebesülést egy spontán alakváltás kapásból helyrehozza.
Készülj fel rá, hogy a sérüléseid piszkosul fájni fognak, hiszen a fájdalomcsillapítók, nyugtatók és társaik nem működnek az alakváltókon, mert a tested túl gyorsan feldolgozza. Az ezüst által okozott sebek sokkal lassabban gyógyulnak, sőt, meg is ölhetnek. A vámpír okozta seb élettani hatása kb. olyan, mintha ezüst lenne; képes megölni, és csak emberi gyorsasággal fog begyógyulni. Más likantróp karmai vagy fogai által okozott sérülések is lassabban gyógyulnak, mint a simák, de nem olyan lassan, mint az ezüst vagy a vámpír okozta sebek.
Falkahierarchia:
- Lükoi: Ha megfertőztek, csatlakoznod kell egy falkához. Az első pár hónapban, amíg bele nem szoksz a farkaséletbe, valószínűleg egy falkabeli fog szponzorálni, hogy megtanuld, ami a túléléshez feltétlenül szükséges. Az új vérfarkascsaládod neve lükoi.
- Dominancia: A falkában elfoglalt helyed attól függ, hogy mennyire vagy „domináns”. Azzal bizonyíthatod be dominanciádat, ha a kihívsz egy másik falkatagot harcra (és nyersz). A dominanciaharcok csak ritkán mennek vérre, és néha egyáltalán nem is fizikai megmérettetésről van szó. Ha a kihívott fél visszautasítja a harcot (meghátrál a kihívás elől), automatikusan elismeri a másik dominanciáját maga fölött, és ezzel el is van intézve. A falkában elérhető legmagasabb rang az Ulfric, a falkavezér.
- Ulfric: Ha a falkád Ulfric-ja akarsz lenni, domináns alfahímnek (ritkán esetleg alfanősténynek) kell lenned. Úgy válsz Ulfric-ká, hogy megölöd az éppen hatalmon lévő falkavezért. Az uralkodóviszály mindig vérre megy.
- Fenrir: miután tudomásukra adtad álláspontodat, miszerint Ulfric akarsz lenni, attól kezdve te leszel a Fenrir, a kihívó. Ha minden jól megy és legyőzöd a régi vezért, választhatsz magadnak egy lupát.
- Lupa: A Lupa az az alfanőstény, amelyik a párod lesz. Az alfakapcsolatok általában a „mindhalálig” kategóriába tartoznak, úgyhogy okosan dönts. A Lupa és az Ulfric általában a valós életben is összeházasodnak, nem csak a falkán belül.
- Freki/Geri: Ki is kel nevezned egy parancsnokhelyettest, a Frekit. Két helyettesed is lehet, ebben az esetben az egyik Freki, a másik pedig Geri.
- Skoll/Hati: Végrehajtóra is szükséged lesz (nehogy már te végezd el minden tacskónak a fenyítését!) A fővégrehajtó a Skoll, a kettesszámú pedig a Hati.
- Bolverk: Az, aki az Ulfric piszkos munkáját végzi, legyen szó lopásról, gyilkosságról, hazugságról (nehogy már te mocskold be a kezedet, nem?).
Munin
A munin a halott farkasok szelleme. Gyakorlatilag ők a falka emlékmegőrzői. Ezeket az emlékeket csak olyan falkatag érheti el, akinek meg van rá a képessége, hogy kapcsoltba lépjen velük. Ez nagyon ritka képesség.
Akkor leszel te is munin, ha halálod után megesznek. A falkában ugyanis bevett szokás, hogy ha elhullik valamelyik tagja, akkor a többiek megzabálják a testét, hogy ne vesszen kárba. Ameddig a falak él, ezek a halottak nem tűnnek el.
Szex emberi partnerrel
Nem szabad elfelejtened, hogy sokkal erősebb vagy, mint egy ember. Ha túlságosan elragadtatod magad, súlyos sérüléseket okozhatsz a partnerednek, akár meg is ölheted. A lükoi nyelvén a szexet haláltáncnak nevezik. És a „vadulás” szabadjára engedheti a benned élő szörnyet, ha nem koncentrálsz eléggé az elfojtására (meg kell hagyni, legény legyen a talpán, aki a „dolog” közben bármire is tud koncentrálni, hát még arra, hogy őrizze meg a hidegvérét).
A vérlény-etikett
- Üdvözlés: A lükoi tagjai között bevett üdvözlés két barátságos farkas találkozásához hasonlítható. Az arcodat dörgöld hozzá a másik vérizé arcához, majd az orrodat fúrd be a hajába a füle mögött.
- Segítség: Amennyiben szorul a hurok, kérd egy másik (a rangsorban fölötted álló, domináns alfa) farkas segítségét. Lépj közel hozzá, de ne érintsd meg. Ha a védelmébe vesz téged, meg fog érinteni. Ha nem ér hozzád, vagyis nem vesz róla tudomást, akkor futás!
A halál igazság
- Ha egy vérfarkas közelharcban megöli társát, a vesztes minden tulajdona a győztesé lesz.
- Az alakváltók a haláluk után mindig visszaváltoznak emberi alakjukba. Mindig.
|